ISTRIE-NEOBJEVENÝ RÁJ PRO HORSKÁ KOLA

Zájezd
Termín: 17.- 23. června 2024
Cena: 13.490 Kč
Počet volných míst: 3
  • KRÁSNÁ POBŘEŽNÍ MĚSTA A KOUPÁNÍ
  • PO ZRUŠENÉ ŽELEZNICI PARENZANA AŽ K MOŘI
  • 7 DNÍ / 5x MTB KOLO / 4 x HOTEL S POLOPENZÍ / AUTOBUS S VLEKEM NA KOLA
  • STRAVOVÁNÍ FORMOU BUFETU / VÍNO, PIVO A NEALKOHOLICKÉ NÁPOJE PŘI VEČEŘI V CENĚ ZÁJEZDU
  • TRASY NA HORSKÝCH KOLECH PRO VŠECHNY

Chorvatská Istrie – to je především moře a krásná pobřežní městečka. Umí ale také překvapit nádhernými terény pro horská kola. Parenzána je trasa bývalé železnice z Terstu do Poreče. Ta dnes slouží vyznavačům horských kol jako krásná, ale nepříliš náročná trasa pro horská kola. My si projedeme její chorvatskou část. Přidáme ještě další ježdění v okolí Poreče. Tam budeme bydlet v hotelu s polopenzí. Moře si také užijeme. Několik vyjížděk bude končit právě jízdou podle mořských zátok a pláží až na naše ubytování. Navštívíme také krásné město a přístav Rovinj, ze kterého pojedeme po zrušené železnici Štrika ferata k Limskému kanálu. Nezapomeneme na město na kopci Motovun a Grožjan – město umělců. Trasy nebudou technicky náročné, zvládne je každý, je ale potřeba horské kolo.

Zájezd
Zájezd

NÁSTUPNÍ MÍSTA JSOU: Liberec, Jablonec n.N., Turnov, Mladá Boleslav, Praha a dále po trase Tábor a České Budějovice.

PROGRAM ZÁJEZDU:

1.den: (PO) Večer v 19.00 hodin odjezd přes Rakousko a Slovinsko na Istrii. 
2.den: (UT) Na kolech do Vižnjanu a do Vižinády k maketě lokomotivy, která zde kdysi jezdila. Návrat do Poreče po první části Parenzány. Odpolední ubytování.
3.den: (ST) Autobusem do Vižinády. Od lokomotivy po druhé části Parenzány do Motovunu, který si prohlídneme. Motovun je nádherného městečka na kopci, připomínající toskánská městečka. Návrat do Poreče podle moře.
4.den: (CT) Autobusem do Livade. Odtud projedeme třetí část Parenzány. Prohlídneme si městečko umělců Grožjan a městečko Buje. Podle moře dojedeme zase do Poreče.
5.den: (PA) Autobusem do Rovinje. Prohlídka krásného přístavního města. Po zrušené železnici Šrika ferata do Kanfanaru. Odtud na kole sjedeme do kaňonu, který tvoří Limský záliv a podle moře dojedeme zpět do Poreče.
6.den: (SO) Volný den. Koupání v moři. Možnost projet další doporučené trasy na kole. Na večer nakládání kol a na noc odjezd zpět do ČR.
7.den: (NE) Ranní příjezd domů. Orientačně Praha 6.00 hodin.

(CK si vyhrazuje právo na drobné změny v programu dle počasí a okolností.)

UBYTOVÁNÍ: 4 noci v hotelu s polopenzí ve dvoulůžkových pokojích s příslušenstvím. Příplatek za jednolůžkový pokoj je 20,-Euro/noc.

STRAVOVÁNÍ: bohatá chorvatská polopenze formou bufetu. Při večeřích je k dispozici zdarma víno, pivo a nealkoholický nápoj.

KOLA: horská kola, cyklistická přilba povinná.

CENA NEZAHRNUJE: pojištění léčebných výloh, vstupy do památek.

CENA ZAHRNUJE: doprava autobusem, doprava kol v přívěsu pro kola, ubytování, stravování formou bufetu včetně nápojů při večeři, pobytová taxa, průvodce, informační materiály a plánky, zákonné pojištění cestovní kanceláře proti úpadku, DPH.

Podrobné informace JAK OBJEDNAT ZÁJEZD JSOU ZDE

Co je to Parenzana?

Parenzana je cyklistická trasa dlouhá 123 km, která vznikla na tělese bývalé železnice. Název Parenzana vznikl z italského názvu města Poreče – Parenzo. Istrie totiž byla několik století součástí Benátské republiky. Do dneška jsou všechny názvy obcí na Istrii dvoujazyčné. V chorvatštině a italštině. Parenzana vede většinou daleko od pobřeží a jako had se kroutí a protíná dnes poměrně zapadlé obce západní Istrie. Ostře se zařezává do okolních členitých a bočními údolími rozdělených kopců. Je na ní mnoho viaduktů a tunelů. Cestou je také spousta starých nádraží. Dnes se tu však místo vlaků prohánějí cyklisté. Díky přeshraničnímu projektu „Cesta zdraví a přátelství“ (Put zdravlja i prijateljstva) a penězům z Evropské unie bylo těleso bývalé železnice upraveno na cyklistiku.
Na slovinské a italské straně je trasa částečně vyasfaltována. Na straně chorvatské má původní ráz, byla vyčištěna od rostlinstva, nasypán a utemován jemnější makadam, na exponovaných místech (např. na viaduktech) byla instalována zábradlí a stezka dostala i orientační ukazatele a informační tabule.
Celá myšlenka obnovy trati pro cyklisty vznikla v roce 2002, kdy se slavilo její sté výročí. Železnice Parenzana byla postavena v letech 1900 až 1902 a umožnila rozvoj zaostalých oblastí Istrie, vývoz zemědělských výrobků jako olivového oleje, ovoce, vína a samozřejmě i přepravu turistů na istrijské pobřeží. Vlaky po ní jezdily až do roku 1935, kdy musela ustoupit rychlejším a efektivnějším automobilům.
Trasa měla 33 zastávek a klikatila se istrijským vnitrozemím z Poreče přes Višnjan, Vižinadu, Motuvun, Oprtalj, Grožnjan, Buje, Savudriji, Sečovlje, Portorož, Izolu, Koper do Terstu. Dnes by trať vedla přes území tří států, a to územím Itálie 13 km, Slovinska 32 km a Chorvatska 78 km.
.


Fotogalerie z předchozí podobné akce

Zájezd
Zájezd

Videa z této oblasti

Podívejte se na video, jak se jede z Rovinje po zrušené železnici Štrika ferata do Kaftanaru.


To top